Ontdek onze nieuwe Alvarez gitaren! | Music Vanderheyden

Ontdek onze nieuwe Alvarez gitaren!

 

WAAROM ALVAREZ
Onze visie is duidelijk:
Maak geweldige gitaren voor iedereen betaalbaar.

Alvarez is sinds het einde van de jaren 60 een van de meest prominente en succesvolle merken voor akoestische gitaren in de Verenigde Staten en de rest van de wereld.

In de afgelopen 50 jaar hebben enkele van de coolste en meest creatieve muzikanten die ooit de planeet hebben gesierd, Alvarez gekozen en we kunnen ze op talloze opnames horen spelen. Van de Grateful Dead, Crosby, Stills & Nash en Ritchie Blackmore tot moderne spelers zoals Joe Bonamassa, Monte Montgomery en Ani DiFranco, creativiteit heeft altijd de kern gevormd van het succes van Alvarez, wat ertoe heeft geleid dat miljoenen spelers en fans het merk en zijn gitaren omarmd hebben.
 

Bij Alvarez begrijpen we heel goed dat de relatie die je hebt met je instrument direct van invloed is op hoeveel je wilt spelen, hoe beter je je kunt ontwikkelen als muzikant en daarom een ​​directe impact heeft op de kwaliteit en frequentie van je creativiteit.

Muziek maken kan een van de meest bevredigende geschenken in het leven zijn, maar het kan ook frustrerend en veeleisend zijn. Het hebben van een gitaar of een ander instrument waarmee je een band hebt, kan ons helpen inspireren. Dit zit altijd in ons denken en onze aanpak bij het ontwerpen en maken van onze instrumenten.

We begrijpen ook dat we een leven lang moeten ontwerpen; gitaren zijn geen verbruiksartikelen; ze kunnen generaties lang worden bewaard en moeten daarom met dat in gedachten worden gebouwd. Van de keuze van hout en componenten tot de nauwkeurigheid van houtverbindingen en kruiden, elke stap van onze zorgvuldige aanpak heeft invloed op hoe onze gitaren worden genoten, bewaard en zelfs gekoesterd - dat is onze hoop en geeft richting aan onze ontwerpbeslissingen.

 

Toegewijd zijn aan kwaliteit en waarde is niet eenvoudig, het betekent dat u betere beslissingen moet nemen en daarom meer kennis moet opdoen en blijven proberen en onderzoeken, we noemen het "eeuwigdurende R&D".

Dus tijdens onze ontwikkeling kunnen we geloven in de beslissingen die we nemen en ook beslissingen blootleggen die ook onjuist zijn, zodat muzikanten die onze gitaren bespelen nooit enige tekortkomingen ervaren. Muzikanten moeten hun instrumenten vertrouwen, ze zijn het gereedschap van hun vak, het zijn stemmen en communicatieapparatuur en ze creëren iets dat iemands gevoelens kan veranderen. Muziek is een krachtig medium en daarom het beste gemaakt met dynamische en betrouwbare tools.

Dat is de reden waarom we obsessief het schuurproces bestuderen, de kleinste componenten testen, onze houtsoorten op de juiste manier uitharden, verschillende verven en afwerkingsprocessen onderzoeken, investeren in gereedschap en opleiding en diep duiken in zowel productieontwerp als productontwerp. Want ons doel is niet alleen om geweldige gitaren te maken, maar ook om gitaren met de grootste waarde te maken, en voor ons om het ontwerp en de kwaliteit te integreren die we willen en die jij nodig hebt, betekent dat we moeten uitzoeken hoe we ze efficiënt kunnen maken, zodat zoveel mogelijk spelers mogelijk kan ze bezitten.

Alleen dan kunnen we trots zijn om prachtig ogende, fantastisch klinkende instrumenten aan te bieden waarvan we hopen dat ze creativiteit een leven lang kunnen inspireren en meer muziek in ons leven kunnen brengen.

 

Als je het gaat doen, doe het dan goed

Of het nu gaat om een ​​tweak in onze versteviging of het ontwerp van onze ukulele-lijn, we brengen alleen modellen uit als we weten dat we ze op elk moment naar ons beste weten hebben ontwikkeld. Een goed voorbeeld hiervan is onze Cadiz-serie.

Het begin van een klassieke en flamencoserie bracht ons verschillende keren naar Andalusië om intonatie en constructie te studeren in het huis van klassieke en flamencogitaarbouw. We werkten met gitaarbouwers en spraken met lokale muzikanten om de nuances van flamenco-ontwerp te leren en maakten daar prototype-componenten voordat we met een productie begonnen. Het Cadiz-verstevigingsontwerp geeft een lichte knipoog naar die van Jose Ramirez III's asymmetrische architectuur in het feit dat onze gitaren een hoge tonen hebben. Dit is om de hoge tonen van de bovenkant een beetje te verstevigen, wat ons helpt om zeer ronde, klokachtige hoge tonen te creëren op onze eerste drie snaren. We houden de baszijde van het bovenblad licht door iets dunnere beugels te gebruiken, waardoor we de speler een zeer open, heldere en sterke basweergave kunnen geven.

Wij geloven dat dit soort aandacht voor detail, een bijna obsessionele toewijding, een groot deel uitmaakt van onze ‘Why Alvarez’, als het gaat om het kiezen van een gitaar.